The Bolt Report cancelled

Issue 
Andrew Bolt's TV show has been axed.

Right-wing racist Andrew Bolt's television show The Bolt Report has been axed by Channel Ten, according The Australian.

Ten reportedly charged News Corp about $2 million a year for using its facilities to produce and broadcast the Sunday morning political discussion program. The program was not included in Ten's lineup for 2016.

Bolt launched the show in May 2011, but it never enjoyed high ratings or attracted lucrative advertising revenue. It was consistently beaten in the ratings by the ABC's Insiders, averaging just 113,000 viewers compared to 287,000 who watched Insiders.

Like the article? Subscribe to Green Left now! You can also like us on Facebook and follow us on Twitter.

If you like our work, become a supporter

Green Left is a vital social-change project and aims to make all content available online, without paywalls. With no corporate sponsors or advertising, we rely on support and donations from readers like you.

For just $5 per month get the Green Left digital edition in your inbox each week. For $10 per month get the above and the print edition delivered to your door. You can also add a donation to your support by choosing the solidarity option of $20 per month.

Freecall now on 1800 634 206 or follow the support link below to make a secure supporter payment or donation online.