people controlled

Recent moves by the Venezuelan government, which now claims almost 50% of the shares in a pro-coup TV station and revoked the concession of another, represent new steps towards reclaim the media for the people.

The moves came as US-Venezuelan writer Eva Golinger revealed on July 15 in a Chavezcode.com post that recently declassified documents showed the US State Department has funded opposition media to the tune of more than US$4 million.

Sergio Arriasis is the head of the office of strategic development for Vision Venezuela Television (ViVe), a government-funded channel inaugurated in 2003. Arriasis is in charge of future planning and development of its communications. Coral Wynter, a Green Left Weekly journalist based in Caracas, spoke with Arriasis about the struggle to counter the private corporate media in Venezuela, and create a radical alternative.

How is ViVe different from other TV channels?

Subscribe to people controlled